Betalningsvillkor

Bakom den här sajten ligger Casa Mexicana AB grundat 1995, ett företag med lång tradition av kundvård och import av möbler från Mexico. Du kan vara trygg när du handlar från den här sidan.

Vi arbetar med de ledande betalföretagen som Visa/Mastercard som hanteras säkert och krypterat av Payex. Klarna för faktura och delbetalning eller med direktbetalning via Handelsbanken. Du slipper att stå på Posten och krångla med postförskott eller något liknande - och dessutom kan du få din beställning innan du betalar för den.
Vi erbjuder dig 100% nöjdgaranti vilket betyder att du har full returrätt på allt för att det ska vara riskfritt för dig som kund.

Nedanstående betalningsvillkor gäller:

Du kan välja mellan följande betalningssätt i Sverige och i samtliga priser ingår 25% moms om inget annat anges:

  1. Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken.
  2. Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor via Klarna.
  3. Delbetalning via Klarna.
  4. Kortbetalning med VISA, MasterCard via payex.
  5. Faktura ”Förskott”

Direktbetalning via Handelsbanken

Casa Mexicana AB erbjuder genom Acapulcostol.se säker direktbetalning via din Internetbank, för dig som är kund i Handelsbanken. Vid betalningen slussas du automatiskt till din Internetbank där du loggar in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura - 14 dagar (0 kr) med Klarna

Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna. Fakturan erhåller du i samband med leverans av din vara. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det att varan skickats (Obs! Inga avgifter tillkommer vid fakturabetalning).

Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta med tillägg av 24,00%

Delbetalning - Klarna konto

Vi erbjuder förmånlig delbetalning i samarbete med Klarna. 0% ränta för delbetalningar upp till 12 månader. Du kan handla för 1.000 kr upp till 50.000 kr och du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Du gör din ansökan om delbetalning i kassan i samband med ditt köp och du får genast besked om din ansökan beviljats. Leverans sker endast till folkbokförd adress. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning. Se de allmänna kontovillkoren: http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf

Dela upp din betalning via klarna, se de allmänna villkoren för faktura https://online.klarna.com/villkor.yaws?eid=2&charge=x

Kortbetalning Visa eller MasterCard

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA och/eller MasterCard på Acapulcostolen.se. Vi samarbetar med Payex, som är en av Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet och certifierade enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Payex, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Acapulcostolen.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Faktura ”förskott”

Om du inte vill betala med kort, Klarna eller direktbetalning via Internetbank kan du välja faktura ”förskott” som betalningssätt. Här görs ingen kreditprövning utan Casa Mexicana AB mailar en faktura och när fakturan är betald i sin helhet skickas varorna omgående.

Fraktvillkor

Casa Mexicana AB använder sig av DHL och Posten för inrikes transporter i Sverige. Vi erbjuder för närvarande fri hemleverans vid order överstigande 2000:-. Leverans sker enbart vardagar och enligt transportbolagets gällande tidtabell, oftast förmiddagar. Lokala avvikelser kan förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst 0771-345 345 eller Posten 0771-33 33 10. Alla leveranser sker till trottoar och inbärning ingår ej. Var noga med att kotrollera varan vid leverans. Är er leverans skadad ska ni omedelbart anmäla detta till chauffören så att en notis görs på fraktsedeln. Det är kundens skyldighet att kontrollera godset vid mottagandet och anteckna eventuella skador på fraktsedeln innan påskrift, annars kan du bli utan ersättning. Anmäl detta till Casa Mexicana AB via mail: "info@casamexicana.se. Är leveransen skadad på ett sätt som inte är noterbart på emballaget, skall en anmälan göras till Casa Mexicana inom 3 dagar efter mottagandet. Anmälan görs på mail till info@casamexicana.se bifoga alltid bild på skadan.

Fraktpriser Sverige, order understigande ordervärde 2000kr:

1 st Acapulco mini eller bord 150 kr
2 st Acapulco mini elle bord 200 kr

Bor du utanför Sverige?

Vi skickar gärna våra produkter till andra länder än Sverige. Skicka din förfrågan på info@casamexicana.se med vad du vill ha och din adress så återkommr vi med ett fraktpris.

Hämta själv

Casa Mexicana har sitt centrallager i Norrköping och där är man självklart välkommen att hämta sina möbler själv. Var noga med att avtala dag och tid så ni inte åker till lagret i onödan. Lagret finns på malmgatan 5 i Norrköping och telefon nr är 011-470 76 40.
Väl mött. 

Är du bosatt i Norge?
Vi har ett samarbetspartner och ett hämtlager i Årjäng där man med fördel kan hämta. I kassan väljer man Hämta i Årjäng  (300 sek hanteringskostnad) så skickar vi instruktioner var och hur ni gör.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Vid ångrat köp tar ni kontakt med kundtjänst.

Avbokning

Om en vara avbokas ska detta meddelas till Casa Mexicana AB i god tid. Om en eventuell överföring måste ske till ert konto så måste uppgifter om bank samt kontonummer inkomma.

Garanti och reklamationsrätt

Casa Mexicana AB säljer med tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavande fel. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Vid reklamationer tar ni kontakt med kundtjänst.

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt. Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 5-10 dagar för Sverige om varan finns på lager. Då våra stolar handtillverkas i Mexiko kan vissa färger eller modeller vara tillfälligt slut på lager och leveranstiden då bli längre men då görs en överenskommelse med beräknad leveranstid. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.



Casa Mexicana AB
Besöks adress:
Malmgatan 5, 602 23 Norrköping
Utdelningsadress:
BOX 2218
600 02 Norrköping
Tel. 011-470 76 40
Org nr 556513-6925
Est.1995